20 marca 2024 r. grupa młodzieży z Powiatowego Zespołu Szkół w Świebodzinie z klas 1 TŻ, 2 TH, 2 TE, 2 TL2 oraz 2 TI w ilości 44 os. wraz z opiekunami Dorotą Monczyn, Małgorzatą Leśniwską i Natalią Hoszman uczestniczyła w Dniu Otwartym Uniwersytetu Zielonogórskiego na Wydziale Humanistycznym.
Uczniowie mogli zapoznać się z ofertą dydaktyczną Wydziału, zobaczyć prezentacje, pokazy, uczestniczyć w warsztatach i wykładach, w tym m.in. „Teatime” - warsztatach anglojęzycznych ze sztuki wymowy, prowadzonych przez Panią Doktor Urszulę Majdańską-Wachowicz wraz z członkami koła naukowego anglofilów „Spill the Tea”. Uczniowie ćwiczyli m.in. łamańce językowe, dialogi, frazy z piosenek, wymowę osobnych dźwięków, technikę „shadowing”, co miało na celu usprawnić wymowę, a co z pewnością będzie przydatne na egzaminie ustnym z języka angielskiego. Bardzo dużym zainteresowaniem młodzieży cieszyły się warsztaty „Scenopisarstwo – warsztat na start”, które prowadziła Pani Dr Katarzyna Grabias-Banaszewska, które były przydatne w nauce tworzenia wypowiedzi pisemnej na języku polskim.
Ciekawe okazały się warsztaty „Pierwsza lekcja języka rosyjskiego od podstaw”, prowadzone przez Panią dr Jolantę Fainstein, na których uczniowie zdobyli podstawową wiedzę o cyrylicy, nauczyli się wymowy i zapisu liter rosyjskiego alfabetu. Szczególną uwagą uczniów cieszyły się warsztaty „Escape room na bazie gry „Kto zabił?” na kierunku resocjalizacja z kryminologią, na których można było zobaczyć jak wygląda praca kryminologa i nauczyć się zdejmować odciski palców. Młodzież PZS miała okazję wczuć się w rolę przyszłych studentów i wysłuchać bardzo ciekawego wykładu dr Tomasza Turowskiego „Arystoteles i bioetyka”, traktującego o powiązaniach wielkiego filozofa starożytności ze współczesnym zjawiskiem jakim jest bioetyka, czyli nauka mówiąca o relacji etyki do biologii i medycyny.
Dzień Otwarty UZ był świetną okazją do spotkania ze studentami UZ, poznania ich działalności i sukcesów, zapoznania się z kołami naukowymi. Nasi uczniowie mogli dowiedzieć się także o ich wrażeniach związanych ze studiowaniem w Zielonej Górze i możliwościach, jakie daje im uniwersytet. Udział w zajęciach na uniwersytecie miał na celu motywację do dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu znajomości języka angielskiego, wspieranie uczniów zdolnych w rozwijaniu i poszerzaniu własnych zainteresowań i kompetencji oraz wspomaganie ich w praktycznym wykorzystaniu zdobytej wiedzy.
(wł/aa)